Savivaldus mokymasis siejamas ne tik su individualiu mokymusi, jame labai svarbus ir bendradarbiavimo aspektas. Mokiniai gali mokytis savarankiškai, valdyti savo mokymąsi, tačiau, siekdami numatytų rezultatų, privalo bendradarbiauti su kitais, turinčiais skirtingų patirčių ir kompetencijų.
Savivaldus mokymasis grindžiamas struktūruota veikla, susieta su naujų technologijų, ugdymosi aplinkų, inovatyvių mokymosi būdų taikymu. Informacinių technologijų taikymas savivaldžiame mokymosi procese sudaro mokiniams galimybes dalyvauti bendruose projektuose, keistis informacija ir kurti „bendras žinias“.
Balandžio mėnesį per muzikos pamokas 8, I- II g klasių mokiniai, suskirstyti į grupes, rengė projektus, padedami mokytojos, sistemingai planavo, kūrė pamokas, rinko ir sistemino medžiagą jiems paskirta tema. 8 klasės mokiniai rengė projektinius darbus tema „Simfoninis orkestras“, I g klasės mokiniai – „Roko muzikos stiliai“, II g klasės mokiniai – „Lietuvos etnografiniai regionai“. Pamokas vedė mokinių komandos, kurios organizavo veiklas bendraklasiams, šiame procese mokytojas buvo suprantamas kaip partneris, pagalbininkas ir grįžtamojo ryšio teikėjas, tai sudarė galimybes bendradarbiauti ir mokiniams, ir mokytojui.
Tinkamai organizuotas darbas grupėse mokinius įgalina prisiimti atsakomybę už savo ir bendraklasių mokymąsi, skatina aktyviai dalyvauti mokymosi procese, dirbant grupėmis gerėja mokinių tarpusavio santykiai, kuriama pasitikėjimo ir paramos atmosfera, asmeninio indėlio svarbos suvokimas stiprina savivertę ir įsitraukimą. Mokiniai turi galimybę ugdytis kūrybingumą, specifinius dalyko ir komunikavimo bei socialinius gebėjimus. Organizuojant darbą grupėmis svarbu užduotis parengti taip, kad mokiniai būtų skatinami dirbti išvien, derinti savo pastangas, numatyti asmeninį indėlį ir vaidmenį stengiantis gerai atlikti bendrą darbą.
Mokiniams buvo įdomu aptarti ir sužinoti, kaip draugams sekėsi dirbti komandoje, po kiekvienos grupės darbo pristatymo klasės draugai galėjo komentuoti , užduoti klausimus, pasidžiaugti draugų projektiniu darbu, pasakyti, kas patiko, duoti naudingų patarimų, be to, vertė susimąstyti ir atsakyti: ko išmokau, ką naujo sužinojau, ką daryčiau kitaip?
Muzikos mokytoja Neringa Valvonienė
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.