IMG_20240425_084644

Integruotos lietuvių kalbos-geografijos pamokos – būdas mokytis įdomiau

  Balandžio 25 d. gimnazijos šeštokams ir aštuntokams vyko integruotos lietuvių kalbos-geografijos pamokos.

  Šeštokai pamokos „Lietuvos vandenvardžiai ir jų kilmė“ pradžioje kartu su mokytojomis aptarė pamokos uždavinius, išsiaiškinto darbo formas, išsakė lūkesčius. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Irena Šimanskienė šeštokams paaiškino, kodėl iš visų vietovardžių svarbiausi yra būtent vandenvardžiai, kada jie galėjo atsirasti ir kaip paplito. Vėliau buvo aptarti vandenvardžių tipai, pristatyti ir nagrinėjami pavyzdžiai. Labiausiai vaikus nustebino, kad kai kurie upeliai pavadinti tiesiog pagal kūno dalis, tokie kaip Pilvė, Šlaunis (juokingiausias pavadinimas šeštokams pasirodė Meškos šikna), o kai kuriems, neužtekus išmonės, teko Jūros ir Upės vardai. Geografijos mokytoja Edita Simanavičienė paaiškino, kodėl Lietuva laikoma ežerų kraštu, pristatė jų kilmę, formas, kitus ypatumus. Vaikai, išklausę mokytojų pateiktą informaciją, ėmėsi darbo: dirbdami porose ir/ar individualiai užduočių lapuose pažymėjo ežerų pavadinimų kilmę, paskaičiavo ir nustatė, kokie pavadinimai populiariausi. Vėliau, prisiminę teksto struktūros ir kūrimo ypatybes, pasitelkdami fantaziją, kūrė nedidelės apimties istorijas, kaip atsirado vienas ar kitas vandenvardis. Baigę paskirtas užduotis vaikai įsivertino savo veiklas, įvardino sėkmes.

  Aštuntokai integruotoje pamokoje „Azijos gamtos įvairovė. Sintaksinė teksto analizė“ turėjo atlikti šias individualias užduotis: skaitydami tekstą apie Azijos gamtą įvardinti pagrindines Azijos žemyno formas ir surasti bei užduočių lapuose užrašyti įvairios sintaksinės raiškos formų pavyzdžių. Baigus darbą buvo apibendrinta Azijos žemyno formų įvairovė ir aptarta, kokia sintaksinė raiška yra dažniausiai vartojama skaitytame moksliniame tekste. Užduotys, pasak aštuntokų, buvo nesudėtingos, tačiau mokiniai pripažino, kad derinti tarpusavyje geografijos ir kalbos vartojimo žinias yra gana sunku.

  Integruotos pamokos – vienas iš mokymo metodų, kuris didina mokinių motyvaciją, skatina jų kūrybiškumą, leidžia pasitikrinti gebėjimus, žinias, sėkmes ar žinių spragas bei įsivertinti galimybes.