Smagus pasižvalgymas Molėtų apylinkėse

Gegužės 24 d. II g ir 8 klasių mokiniai aplankė Molėtų astronomijos observatorijos etnokosmologijos muziejų, kuris yra vienintelis toks Lietuvoje ir Europoje, o observatorijoje stebėjimus ir tyrimus gali atlikti visi Lietuvos astronomai.

Pažintinės ekskursijos „Etnokosmologija – ryšiai su kosminiu pasauliu“ metu gidas supažindino su astronomijos teorija bei naujienomis iš Lietuvos ir viso pasaulio, pristatė teleskopus ir ypatingo grožio ir spalvų jais darytas galaktikos, ūkų, spiečių, žvaigždžių nuotraukas. Įdomu buvo klausytis pasakojimo, kaip senovės lietuviai stebėjo dangų, kaip jo atspindžius įprasmino savo buityje ir gyvenime. Stebėjome trumpus vaizdo siužetus apie planetų išsidėstymą, jų dydį ir unikalumą. Apžiūrėjome ekspoziciją, skirtą kosmoso tyrinėtojams, pamatėme Lietuvoje surastus meteoritus.

Pakilę į  30 metrų aukštyje esančią muziejaus apžvalgos aikštelę galėjome vienu metu pamatyti net šešis ežerus! Čia buvo pademonstruotas ir didžiausias šiaurės Europoje teleskopas, juo galima stebėti Saulę, kurioje jau matosi pirmosios naujojo aktyvumo ciklo dėmės.

Iš paukščio skrydžio pasigrožėję nuostabiu kraštovaizdžiu, stabtelėjome Molėtuose: pasivaikščiojome taku šalia Pastovėlio ežero, pasidairėme skulptūrų parke. Jaukus ir mielas pasirodė mums miesto centras ir gražiai sutvarkytos per miestą tekančios upės Siesarties pakrantės.

Nepraleidome progos apžiūrėti ir Mindūnų apžvalgos bokštą. Tai antras aukščiausias Lietuvoje apžvalgos bokštas, kurio aukštis siekia 36 m. Bokšto architektūrinis sprendimas primena liauną medžio stiebą, besiveržiantį į viršų. Norint pamatyti įspūdingą gamtos panoramą teko užlipti 214 laiptelių (beje, ne visi priėmė šį aukščio iššūkį). Užlipus į bokšto viršūnę atsiveria išskirtinis kraštovaizdis: Labanoro regioninio parko šiaurėje driekiasi gaiviai žalios pušys, o vakarinėje dalyje tyvuliuoja vienas didžiausių rytų Lietuvos senovės ledynų kilmės ežeras – Baltieji Lakajai. Matosi jo salos ir pusiasaliai. Pasigrožėję nuostabiu vaizdu, subėgome ant Baltųjų Lakajų ežero lieptelio – smagiai pasisūpavome, padainavome ir tada jau pasukome namų link.

Visos ekskursijos metu džiugino geras oras, o mokiniai, kuriuos į kelionę lydėjo klasių vadovės Irena Šimanskienė ir Genovaitė Džervienė, grįžo kupini įspūdžių, naujų žinių ir potyrių!