20220425_110110

Gimnazistai domėjosi euro istorija

  Balandžio 25 d. ekonomikos mokytoja Vilma Mielaikienė ir istorijos mokytoja Dalia Adžgauskienė II g klasei vedė integruotą ekonomikos-pilietiškumo pamoką ,,Euras – bendroji Europos valiuta“. Pamokos tikslas – susipažinti su euro atsiradimo istorija, atskleisti, kiek svarbūs ir naudingi eurai europiečiams.

  Istorijos mokytoja Dalia Adžgauskienė interaktyviai pristatė euro atsiradimo istoriją, raidą nuo skaitmeninės valiutos (ekiu) iki realių pinigų. 2002 m. 12 Europos Sąjungos šalių buvo pradėti naudoti euro banknotai ir monetos, o šiuo metu 19 šalių savo nacionalinę valiutą yra pakeitusios euru ir juo kasdien naudojasi daugiau nei du trečdaliai visų ES piliečių. Euro funkcija yra ne tik ekonominė, bet ir politinė – sutelkti padidėjusią Europos Sąjungą.

  Pamokos metu mokiniai buvo įtraukti į įvairias veiklas. Mokiniai, dirbdami grupėmis, naudodamiesi istorijos atlasais (gimnazija įsigijo už „Kokybės krepšelio“ lėšas) turėjo surasti žemėlapyje ir užduočių lape teisingai sužymėti visas 19 euro zonos valstybes. Atlikę užduotį, pasikeitė darbais. Atsakymus pasitikrino SMART ekrane ir įvertino kitos grupės darbą. Pamokoje įgytas žinias pritaikė dalyvaudami viktorinoje ,,Europa kišenėje“.

  Pamokos pabaigoje mokiniai diskutavo, ar tokiai mažai valstybei kaip Lietuva naudingiau būti euro zonoje ar turėti atskirą valiutą, savo įžvalgomis pasidalino su klasės draugais.

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose ir 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“ veiklos.