Balandžio 12-13 dienomis lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Renata Balčiūnienė ir dailės mokytoja Neringa Jančauskaitė I g klasės mokiniams vedė integruotų literatūros – dailės trijų pamokų ciklą „Tautosakos įvaizdžiai dailėje“.
Pamokų tikslas – susieti archajiškiausios lietuvių liaudies pasakos-mito „Eglė, žalčių karalienė“ veikėjų poelgius su šiuolaikinio žmogaus elgsena geopolitinių įvykių kontekste. Buvo ugdomos komunikacinė, bendradarbiavimo, pažintinė, socialinė bei dalykinės kompetencijos.
Naudodamiesi pateiktais informacijos šaltiniais ir dirbdami grupėse, mokiniai turėjo sukurti plakatą, vizualizuojantį pasirinktų pasakos veikėjų įvaizdžius, bei parašyti rišlų tekstą susiejant tai su aktualiausiomis šiuolaikinio žmogaus moralinėmis dilemomis.
Literatūros pamokoje mokiniai analizavo mokytojos pateiktą medžiagą ir atliko užduotį – pildė lentelę įvardydami pasirinktų trijų pasakos veikėjų bruožus, nurodė, kokie simboliniai elementai išreiškia veikėjo psichologinio portreto esmę, palygino pasakos veikėjų ir šiuolaikinio žmogaus elgseną nurodytu aspektu, įvardijo šiuolaikinio pasaulio moralines problemas, parašė rišlų tekstą, kuriame išreiškė savo požiūrį į pasakos veikėjų ir šiandieninių geopolitinių įvykių sūkuryje atsidūrusio žmogaus vertybinius pasirinkimus.
Dailės pamokoje mokiniai kūrė plakatus, kuriuose vizualizavo pasirinktų trijų pasakos veikėjų įvaizdžius. Remdamiesi literatūros pamokoje atliktos užduoties medžiaga (veikėjų psichologiniais portretais bei sukurtu tekstu) ir naudodami mišrią techniką, sukūrė tris antropomorfinius atvaizdus, kuriuose panaudojo 2-3 simbolinius elementus, vaizdus.
Pristatydami atliktą savo grupės darbą – tekstą su vizualizacija, mokiniai turėjo pagrįsti jo vizualinę komunikacinę įtaką žiūrovui bei klausytojui. Bendraklasiai taip pat vertino sukurtas vizualizacijas ir kitų darbuose turėjo atpažinti simbolinius vaizdus bei pakomentuoti jų prasmę.
Mokiniai sėkmingai ir efektyviai dirbo grupėse, diskutavo, praplėtė akiratį naujomis sąvokomis, atrado pasakos mitinį sluoksnį, lygino jos veikėjų bei šiuolaikinio žmogaus elgesio modelius, kūrybiškai juos interpretavo ir mokėsi vertinti menines vizualizacijas tinkamos kalbinės raiškos priemonėmis.
Mokinių darbai pateisino iškeltus tikslus bei lūkesčius – pasirinkti simboliniai elementai reflektuojant buvo interpretuoti itin prasmingomis įžvalgomis. Veikėjų psichologinių portretų, elgesio modelių, moralinių dilemų įvairiapusis – per literatūrą ir dailę – nagrinėjimas bei siejimas su šiuolaikinio pasaulio aktualijomis leido giliau suvokti ir šiuolaikinio žmogaus vertybinius pasirinkimus, ir formuotis savo, kaip asmenybės, vertybines nuostatas.
Refleksijos metu įsivertindami savo veiklą mokiniai pasidžiaugė efektyviu bendradarbiavimu grupėje, galimybe visapusiškai praplėsti akiratį, patirta sėkme. Toks pamokų ciklas neabejotinai turi pridėtinę vertę ir padeda mokiniams tobulėti.
Dailės mokytoja Neringa Jančauskaitė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Renata Balčiūnienė