Ritmas – vienas svarbiausių muzikinės kalbos elementų. Išgauti ritmines figūras galima ne tik muzikos instrumentais, bet ir kūno dalimis. Vienas iš universaliausių ir unikaliausių instrumentų – kūno perkusija (plojimas, trepsėjimas, spragsėjimas, pliaukšėjimas ir pan.). Vaikui judant ar atliekant skambiuosius judesius, kūnas tampa savotišku instrumentu. Tai padeda atpažinti muzikos pasikeitimus, įgalina į juos atitinkamai reaguoti. Kūno perkusija pradinėje mokykloje naudojama mokytis ritmo. Tokie ritmo eksperimentai – linksmas būdas padedantis vaikams geriau pajusti kūrinio ritminį pulsą ir metrą, lavina jų koordinacijos gebėjimus. Su 3 klasės mokiniais kūno perkusijos įvairius pratimėlius atlikome pagal Ludvig van Beethoven kūrinį German Dance in E flat Major, WoO 13, No. 9.