297756811_753588459264242_3823579279655544319_n

Mokyklų edukacinių erdvių konkurso nugalėtojų mokymai

  Liepos mėn. nacionalinė vertinimo komisija apibendrino 2022 metų Mokyklų edukacinių erdvių konkurso rezultatus ir išrinko nugalėtojus – geriausiai savo edukacines erdves kuriančias ir naudojančias Lietuvos mokyklas. Konkursą inicijavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, organizavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.

  Konkurso tikslas – aktyvinti mokyklų tikslingą, darnų ir estetišką edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę; skatinti mokyklų bendruomenių kūrybiškumą ir savarankiškumą, kuriant mokyklos vidaus ir lauko ir edukacines erdves; ugdyti vaikų ir jaunimo aplinkosaugos ir bendrąsias vertybes, formuojant mokyklos aplinkos savitumą, kuriant gamtos ir žmogaus sąlyčio aplinkoje zonas; stiprinti bendravimo ir bendradarbiavimo ryšius tarp ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo įstaigų, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų, skleisti gerąją patirtį.

  Vertinimo komisija, apžvelgusi konkurso organizavimo ir tobulinimo gaires, išskyrė kelis teigiamus pokyčius: šiais metais, palyginti su ankstesniais, konkurse dalyvavo daugiausia savivaldybių, nacionaliniame etape – daugiausia mokyklų, o palyginti su 2020 m. konkursu, akivaizdus ir veiklų kokybinis pokytis: mokyklų edukacinėse erdvėse itin gausu naujovių, aplinkos kūrybiškai naudojamos mokinių ugdyme. Pasidžiaugta, kad konkurse puikiai pasirodė daug naujų, anksčiau konkurse nedalyvavusių mokyklų, nusipelniusių aukštų komisijos įvertinimų. 

  Konkursas vyko dviem etapais – I etapas (iki 2022 m. gegužės 13 d.) – savivaldybių lygmeniu ir II etapas (iki 2022 m. liepos 21 d.) – nacionaliniu lygmeniu. Konkurso savivaldybių komisijos pristatė 115 mokyklų nacionaliniam konkurso etapui. Nacionalinė komisija aplankė ir įvertino mokyklas vietose, įteikė Aplinkos ministerijos skirtus prizus – po naują „Lietuvos raudonąją knygą“.

  Nacionalinė vertinimo komisija vietose apžiūrėjusi konkurso II etapui pristatytas geriausiai tvarkomas mokyklų edukacines erdves, vadovaudamasi konkurso vertinimo kriterijais, išrinko nugalėtojus.

  Mokyklų-nugalėtojų atstovai 2022 m. rugpjūčio 8-12 d. dalyvavo tarptautiniuose mokymuose „Edukacinių erdvių kūrimo patirtys Lenkijos, Vokietijos ir Čekijos visuomeninėse ir viešose aplinkose, saugomose teritorijose, gamtinis ir ekologinis ugdymas jose“. Mokymų metu kiekvienas dalyvis pristatė savo mokyklų edukacines erdves, vertingiausias patirtis, atliko organizatorių paruoštas užduotis, numatė ateities darbus ir perspektyvas. Kelionės metu aplankyti Vroclavo, Dresdeno, Bad Schandau botanikos sodai, Dresdeno higienos muziejus, Ratheno kurorto viešosios erdvės ir kt.

  Savivaldybių etape nugalėjusios mokyklos spalio mėn. bus pakviestos į tarptautinę konferenciją „Edukacinės erdvės ir ugdymo procesas“ Vilniaus universiteto Kairėnų botanikos sode, kur bus įteiktos ir nugalėtojų lentelės bei padėkos raštai, vėliau bus kviečiamos į edukacinių erdvių temai skirtus seminarus, kitus renginius.

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro ir Butrimonių gimnazijos informacija