Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“
Kodėl socialiniuose tinkluose gerokai dažniau perskaitome vaizdu iliustruotas žinutes nei bevaizdes? Kiek kartų greičiau suvokiame vaizdą nei tekstą? Kodėl kai kuriuos logotipus įsimename lengviau, nei kitus? Kodėl užsinorime to, ką pamatome reklamoje? Kaip sukurti vaizdą, kuris būtų informatyvus ir suvokiamas kitų? Kodėl kuriant vaizdą reikia galvoti apie tuos, kuriems daroma?
Jau trečius metus iš eilės Lietuvos dizaino asociacija (nepriklausoma kūrybinė sąjunga, vienijanti 200 profesionalių dizaino kūrėjų) vykdo projektą „Kalbėk vaizdu“ – kūrybines dirbtuves 8-12 klasių moksleiviams bei mokytojams, kurių metu asociacijos nariai keliauja po mokyklas ir organizuoja trijų valandų trukmės dirbtuves, supažindinami dalyvius su kūrimu pasitelkiant vaizdą, esminiais komunikavimo vaizdu principais, padeda praktiškai išbandyti įvairias technikas bei moko teorijos.
Viena iš Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narių, profesionali dizainerė Viktorija Kulešova gegužės 25 d. kūrybinių dirbtuvių metu 8-os, I g ir II g klasių mokinius supažindino su esminiais komunikavimo vaizdu principais, kuriuos naudoja profesionalai, norėdami mus įtikinti ką nors nusipirkti, kuo nors patikėti, ką nors suprasti, bei pakvietė pačius dirbtuvių dalyvius praktiškai išbandyti šias technikas.
Ženklas – tai svarbi bežodžio informacijos perdavimo priemonė, kuri turi konkrečią paskirtį – perteikti informaciją arba išreikšti sąvoką taip, kad ją bet kas suprastų. Užsiėmimo „Ženklai viešosiose erdvėse“ metu mokiniai, vadovaujami Viktorijos K., patys kūrė nurodomuosius ženklus „Botanikos sodui“. Mokiniai galėjo pasirinkti vieną iš rekomenduojamų temų (1. Atsargiai! Pavojingas augalas 2.Tyrimų centras 3.Kaktusų ekspozicija 4. Rudens gėrybių mugė). Labai svarbi šio užsiėmimo dalis buvo refleksija, įgytos patirties įvertinimas. Dizainerė Viktorija K. padėjo mokiniams pastebėti jų stipriąsias puses, įgytus gebėjimus, ko galima pasimokyti iš įgytos patirties. Pristatydami savo atliktus darbus mokiniai įvardijo, ką pastebėjo, prie kokių įžvalgų ar išvadų tai veda, ką naujo sužinojo ar atrado. Būdami tos pačios grupės asmenys, būdami toje pačioje vietoje tuo pačiu metu, atlikdami tą pačią veiklą, mokiniai atkreipė dėmesį į skirtingus jiems svarbius dalykus, formulavo išvadas.
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.
Parengė dailės mokytoja Neringa Jančauskaitė