IMG_20220601_114421

Netradicinės pamokos muziejuje: pamatyti, patirti, suprasti

  Įdomiai ir kūrybiškai organizuoti pamokas galima ne tik klasėje, bet ir vedant užsiėmimus kitose erdvėse. Įtraukiant į ugdymo procesą aktyvų patirtinį mokymąsi mokiniai geriau supranta medžiagą, praktiškai pamato ar išbando tai, kas klasėje kartais neįmanoma.

  Birželio 1-2 dienomis lietuvių kalbos pamokos gimnazijos septintokams ir aštuntokams vyko už klasės ribų – gimnazijos muziejuje. Muziejaus iniciatorė ir įkūrėja – istorijos mokytoja Danutė Anušauskienė maloniai sutiko atverti duris ir papasakojo mokiniams, kaip ir kada buvo įkurtas muziejus, pristatė retus eksponatus ir jų įgijimo istorijas.

  Eidami į muziejų mokiniai turėjo paskirtas užduotis: aštuntokai turėjo išsirinkti patikusį eksponatą, jį nufotografuoti, paklausinėti mokytojos, kaip jis atsirado, o vėliau surasti kuo tikslesnės informacijos internete bei kituose šaltiniuose ir moksliniu stiliumi parengti jo pristatymą (tikslų pavadinimą, medžiagą, pagaminimo būdą, pritaikymą, paplitimą ir kt.). Kitą pamoką mokinių laukė dar viena užduotis – naudodamiesi savo sukurtais pristatymais jie rašė pasakojimą derindami jį su išsamiu daikto aprašymu. Pasak aštuntokų, užduotis nelengva, bet įdomi – ne kasdien tenka domėtis daiktais, atspindinčiais mūsų tautos praeitį, kadaise gyvenusių kraštiečių buitį, kasdienius darbus bei aplinką.  

  Septintokai į muziejų ėjo turėdami tikslą apžiūrėti, nufotografuoti vieną iš pasirinktų ekspozicijų kambarių (iš viso muziejuje yra 4 kambariai), sužinoti jų įkūrimo aplinkybes, užduoti mokytojai D. Anušauskienei rūpimus klausimus. Grįžę į klasę mokiniai turėjo aprašyti pasirinktą patalpą laikydamiesi aiškumo, nuoseklumo bei kitų teksto kūrimo reikalavimų. Septintokai sako, kad šiame muziejuje lankėsi senokai, dar būdami pradinukai, o šiandien buvo puiki proga į daiktus, apie kuriuos skaitome vadovėliuose ar literatūros kūriniuose, pažvelgti atidžiau kitame kontekste.

  Apsilankymas muziejuje paskatino mokinius giliau pažinti ir tyrinėti, saugoti ir puoselėti savo šalies tradicijas, sustiprino pažinimo, bendrąsias, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas bei tarpdalykinę integraciją. Įgytos žinios bus pritaikomos ne tik kalbos, bet ir literatūros pamokose.

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“. 

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Irena Šimanskienė

Pasidalinkite šia naujiena

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email
Share on twitter