Muzikos bendrojoje programoje daugiausiai dėmesio skiriama mokinių muzikinės raiškos gebėjimų ugdymui, muzikos suvokimo gebėjimai orientuoti į praktinę mokinių veiklą – t. y., pažinimą per aktyvią patirtį. Taigi, praktinis, patirtinis šio dalyko mokymasis vyksta ne tik muzikuojant, bet ir klausantis muzikos, analizuojant, apibūdinant ir vertinant ją. Tokiais būdais mokiniai įgyja įvairiapusį, visomis muzikos suvokimo patirtimis grįstą muzikovaizdį.
Kovo 7 d. su I g klasės mokiniais muzikos pamokoje analizavome dainos „Tėvyne dainų ir artojų“ muzikinį ir žodinį tekstus, pildėme šios dainos „pasą“. Atlikdami tokią užduotį mokiniai skatinami sąmoningai susitelkti į dainos tekstą, jį suprasti ne taip, kaip paaiškina mokytojas, o taip, kaip jie patys, remdamiesi savo patirtimi, ją suvokia. Mokiniai dirbo grupėse, mintis sistemindami užduoties lape. Pasitarę jie užrašė pagrindinę teksto mintį, raiškos priemones, kurios, jų manymu, galėtų tikti norint dainą atlikti išraiškingai. Toks sąmoningas, aktyvus mokinių darbas su dainos tekstu padeda įsigilinti ir suvokti prasmes, žinias įtvirtinti patirtimi. Ne mažiau svarbu, kad rengdami dainos „pasą“ mokiniai skatinami atkreipti dėmesį ir įsiminti kūrinio autorius, tikslų pavadinimą – jie išmoksta korektiškai įvardyti muzikos kūrinius, plečia taisyklingą muzikinį žodyną.
Patirtinio mokymo(si) strategija yra mokymas(is) iš patirties ir per patirtį, tad jo pagrindas yra asmens refleksijos ir emocijos, o ne „primesta“ tikrovė. Patirtį labai svarbu apmąstyti, tad atlikę užduotį mokiniai įsivertino atsakydami į refleksijai pateiktus klausimus.
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose.
Muzikos mokytoja Neringa Valvonienė