1000014791

Pažintinė diena Kaune: veiklos VII forto laboratorijose ir zoologijos sode

Alytaus r. Butrimonių gimnazija įgyvendina projektą „Tūkstantmečio mokyklos II“ ir vykdo mokiniams skirtą veiklą ,,Matematikos ir gamtos mokslų dermė“ VšĮ Karo paveldo centre, Kauno tvirtovės VII forto edukacijų centre.

Gegužės 15 d. I g ir II g klasių mokiniai, lydimi klasės vadovių Irenos Šimanskienės ir Lydos Karlonienės, lankėsi Kauno tvirtovės VII forte ir dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose ,,Fotosintezė II“ ir ,,Šviesos magija“.

Edukacinės programos ,,Fotosintezė II“ metu mokiniai susipažino su kvantinės fizikos ir su biochemijos pradmenimis. Susipažinę su fotoefekto reiškiniu, mokiniai nagrinėjo didžiausią jo naudą – fotosintezės procesą – deguonies gamybą gamtoje: išsiaiškino, kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti organizmai, kad galėtų gaminti deguonį, sužinojo, kokios reakcijos vyksta fotosintezės metu ir kokių sąlygų reikia šiam procesui vykti. Įgytas žinias mokiniai įtvirtino atlikdami tiriamuosius darbus: stebėjo, kaip vyksta ir nuo kokių sąlygų priklauso fotosintezės efektyvumas bei patys išskyrė fotosintezei būtiną pigmentą – chlorofilą. Pora mėgintuvėlių su dumbliais mokiniai parsivežė į mokyklą – pratęs bandymą laikydami juos skirtingose vietose – tamsoje ir šviesoje.

Edukacinės programos ,,Šviesos magija“ metu gimnazistai susipažino su pagrindinėmis liuminescencijos rūšimis, sužinojo, kodėl tamsoje švyti jonvabaliai bei kas yra šviečiančios lazdelės viduje. Taip pat mokiniai susipažino su švytinčių medžiagų savybėmis, pamatė, kaip atpažinti padirbtus pinigus ir svarbius dokumentus. Įgytas žinias mokiniai įtvirtino atlikdami laboratorinius bandymus ir gamindami šviečiančius šlykštukus.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

Vėliau gimnazistai pažintinę dieną tęsė Kauno zoologijos sode – dalyvavo viršutinės jo dalies ekskursijoje, turėjo galimybę pamatyti gyvūnų iš skirtingų pasaulio vietų. Mokiniai sužinojo įvairių gyvūnų išsaugojimo istorijų, turėjo galimybių suprasti, kaip jie propaguoja tvarų gyvenimo būdą, tarpusavyje bendrauja, kokius gynybos ir maskuotės metodus naudoja norėdami išgyventi gamtoje. Be to, mokiniams buvo pristatyta gyvūnų prižiūrėtojo profesija. Gimnazistai sužinojo, kad prižiūrėtojų darbas ne tik užtikrinti zoologijos sode laikomų gyvūnų fizinę priežiūrą ir gerovę – svarbiausia misija – prisidėti prie nykstančių rūšių išsaugojimo, edukuoti visuomenę apie to svarbą, prisidėti prie projektų, kurių metu aktyviai siekiama išsaugoti nykstančius gyvūnus, atkurti jų populiaciją natūralioje aplinkoje.

 

Pasidalinkite šia naujiena

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email
Share on twitter