Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

Projekto veiklos:

1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Alytaus r. Butrimonių gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:

Koordinuojama sritis

STEAM

Gimnazijos išteklių prieinamumo gerinimas:

o   Koordinatoriaus etato steigimas projekto laikotarpiui  

Lyderystė veikiant

Vadovų/pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas:

o   Projektinis ir probleminis mokymosi metodas sėkmingai STEAM integracijai;

o   Dalykininkų meistriškumo akademija.

Kultūrinis ugdymas

Priemonių ir įrangos įsigijimas:

o   Pradinių klasių kabinetų, menų, (dailės, muzikos) kabinetų atnaujinimas, formaliojo/neformalio ugdymo(si) veikloms įgyvendinti.

Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas:

o   Ilgalaikio integruoto scenos meno pažinimo ir kūrybinių užsiėmimų ,,Kamerinio orkestro sukūrimas savyje“ ciklo įgyvendinimas.

Gimnazijos išteklių prieinamumo gerinimas:

o   Gerosios patirties sklaida praktinis-edukacinis seminaras ,,Kultūrinė intervencija į patyriminį ir integruotą menų ugdymą(si)“.

Įtraukusis ugdymas

Priemonių ir įrangos įsigijimas, kabinetų atnaujinimas:

o   Logopedinio, specialiojo pedagogo ir psichologo kabinetų atnaujinimas.

Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas:

o   Ilgalaikio projekto ,,(Į)Traukinys – įtrauktis ir lyderystė“ programa (60 val.) įgyvendinimas.

o   Užsiėmimų ciklų taikant Biofeedback metodą ir inovacijų diegimą sukūrimas, išbandymas ir įgyvendinimas.   

STEAM

Priemonių ir įrangos įsigijimas, erdvių sukūrimas:

o   3D klasės virtualios realybės erdvės sukūrimas integruotam STEAM ugdymui(si);

o   „SmartClass+“ kalbų mokymo(si) laboratorijos steigimas integruoto anglų kalbos ir gamtos mokslų ugdymo(si) turinio įgyvendinimas;

o   Gamtamokslinės laboratorijos papildymas mokymo(si)  priemonėmis STEAM ugdymo(si) veiklų įgyvendinimui.

Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas:

o   Ilgalaikio integruoto projekto ,,Matematikos ir gamtos mokslų dermė“ įgyvendinimas;

o   Integruoto užsienio kalbos (anglų) ir gamtos mokslo ugdymo turinio modulio įgyvendinimas;

o   Pamokų ciklo sukūrimas, išbandymas bei įgyvendinimas panaudojant 3D virtualios erdvės galimybes ugdymo(si) procese;

o   Praktinės-tiriamosios veiklos gamtamokslinėje laboratorijoje.

  Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

  • Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
  • Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
  • Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.