Punelės upelio tyrimas

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“

 Integruotas geografijos ir matematikos patyriminio ugdymo projektas „Artimos gamtinės aplinkos tyrimas“

    Punelės upelio tyrimas

 Upeliai lyg veidrodis atspindi mūsų požiūrį į mus supančią aplinką.  Mes nesusimąstydami apie daromą žalą gamtai naudojame upelius savo poreikiams tiesdami per juos kelius, juos  tiesindami, pakreipdami mums reikiama kryptimi…  Bet prie vandens ieškome ir dar žmogaus nepaliestų vietų pailsėti ar atsipalaiduoti nuo kasdienių rūpesčių, kad galėtume pasidžiaugti ramybe.

  Netoli Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus teka Punelė – dėkingas gamtos pažinimo objektas. Upelius įdomu tyrinėti, todėl nusprendėme keletą pamokų skirti patyriminiam ugdymui ir susipažinti su natūraliomis ar pažeistomis ekosistemomis. Birželio 2 d. 6-8 ir 10 klasės mokiniai dalyvavo pirmame artimos gamtinės aplinkos tyrimo užsiėmime „Punelės upelio tyrimas“. Dirbdami poromis ir naudodamiesi matavimo prietaisais (rulete, metru, chronometru, vandens termometru) bei pateiktu informaciniu šaltiniu ir savo patirtimi, darbo lape atliko kompleksinę patyriminio ugdymo(si) užduotį. Gautus rezultatus fiksavo darbo lape, įsivertino savo ir draugo indėlį. Šiose pamokose mokiniai tobulino matematikos ir geografijos dalykines, bendrąsias (mokėjimo mokytis), socialinę (atsakomybę už darbo rezultatus), asmeninę ( emocijų ir jausmų valdymo) kompetencijas.

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.

  Edita Simanavičienė, geografijos mokytoja metodininkė

  Aldona Novikienė, matematikos vyresnioji mokytoja