Sūriai saldi ekskursija į Druskininkus

Gegužės 26 -tos dienos 6-7 klasių mokiniai laukė su nekantrumu – ilgai laukta ekskursijos į Druskininkus diena žadėjo nuotykius, netikėtumus, puikų orą ir dar puikesnę nuotaiką. Kruopščiai sudėlioję kelionės maršrutą, atidžiai išklausę saugaus elgesio instrukciją, suderinę su tėveliais leidimus, pilni entuziazmo sėdome į autobusą ir pajudėjome tikslo link. Kelionė neprailgo – dainos, pokštai, linksmas juokas – ir štai mes jau pirmoje savo maršruto stotelėje.

Visų pirma aplankėme ekspoziciją ,,Girios aido“ muziejuje: nustebino eksponuojamų graužikų, laukinių gyvūnų ir paukščių gausa. Dairėmės į Lietuvos tautodailininkų kalvystės, keramikos, gintaro darbų parodas, šalies peizažų bei gyvūnų nuotraukas, stebėjomės profesoriaus T. Ivanausko knygomis ir užrašais. Vaikų dėmesį patraukė interaktyvūs žaidimai ir fone skambantys gamtos garsai. Pasivaikščiojimo take aplink muziejų suradome retų Lietuvos medžių rūšių.

Kita stotelė – „Sūrūs atradimai Druskos mieste“. Tai aktyvi, kūrybiškai profesionali „Kultūros paso“ edukacija su druska. Ši veikla – sūrus atradimas jaukioje menininkų sodyboje ant Ratnyčėlės upės kranto. Mokiniai iš arti susipažino su druska – galėjo paliesti sodybos šeimininko edukatoriaus Tauro Česnulevičiaus kurtas skulptūras ir dirbinius, klausė menotyrininkės Aušros Česnulevičienės pasakojimo apie druskos vertę, jos išgavimo būdus, veiklos pradžią ir ateities planus. Išklausę sodybos šeimininkės atsidūrėme dirbtuvėse – mokiniai su džiaugsmu ir nuostaba kūrė suvenyrus iš druskos: pirmiausia iš sūrios tešlos lipdė, minkė, graviravo būsimus „kepinius“, kol šie atsidūrė karštoje krosnyje! Kol suvenyrai kaito krosnyje, vaikai apžiūrėjo T. Česnulevičiaus sukurtą elektromobilį ir persikėlė į kitas kūrybines dirbtuves. Čia išsirinko po gabalėlį kietos druskos, gavo įrankių ir ėmėsi architekto darbo – skobė, skuto, šveitė. Smagu buvo stebėti mokinių susikaupimą norint beformį druskos gabalą paversti gražia figūrėle. Pasirodo, ne taip lengva būti kūrėju – kai kam prireikė ir profesionalaus menininko pagalbos. Kai visi turėjo po unikalų suvenyrą, grįžome į pirmąsias dirbtuves pasiimti dar šiltų savo lipdinių. Pavaišinti saldainiais, padėkoję už smagias akimirkas ir prasmingą edukaciją, atsisveikinome su sodybos šeimininkais ir skubėjome tolyn.

Smagiausias ir labiausiai lauktas nuotykis – atrakcijos Druskininkų vandens parke, kur pramogavome, kiek leido jėgos. Pasak mokinių, tai buvo pati smagiausia ekskursija!