nuotrauka2

Telepraktika – kitokia logopedinės pagalbos forma

Tiesioginis kontaktas su kalbos ir komunikacijos sutrikimų turinčiais vaikais yra neginčijamai viena efektyviausių mokymosi formų. Deja, karantinas, sustabdęs mums visiems įprastą mokymąsi ir bendravimą, suteikė galimybių išbandyti kitokią mokymosi formą logopedo darbe – sinchroninę telepraktiką. Nuotolinis mokymas tapo tikru išbandymu tiek man, tiek logopedines pratybas  lankantiems vaikams, jų tėveliams. Neramino tik klausimas, kaip tęsti kokybišką kalbos ugdymą. Galimybė vienintelė – ir toliau mokyti vaikus, glaudžiai bendradarbiauti su tėveliais, mokytojais, auklėtojomis, kitais gimnazijos specialistais, naudojantis IT priemonėmis (e. dienyno Tamo aplinka, Zoom, Messenger, uždara Faccebok grupe ,,Butrimonių gimnazijos logopedinis kabinetas“, kitomis priemonėmis).

Logopedinių pratybų metu su vaikais mokomės taip pat kaip mokykloje, o su mažaisiais –kaip darželyje. Mokomės aiškiai ir  taisyklingai tarti garsus, juos įtvirtinti, diferencijuoti. Atliekame artikuliacinės mankštos pratimus,  žaidžiame žaidimus pirštukais – laviname smulkiąją motoriką. Plečiame žodyną, ugdome girdimąjį suvokimą, gramatinį kalbos taisyklingumą, laviname rišliąją kalbą pagal siužetinius, serijinius paveikslėlius. Mūsų  mokymasis vyksta kaip įprasta, tik vaizdo ryšio pagalba. Kiekvieną savaitę į uždarą Facebook grupę siunčiu užduotis ikimokyklinio amžiaus vaikams savarankiškam mokymuisi, mokiniams – į Tamo dienyną.  Užduotys – padedančios įtvirtinti tos savaitės tikslus. Individualus tėvelių konsultavimas,  kaip mokyti ar įtvirtinti garsus, kurių mokomės, – nuolatinis mūsų bendro darbo palydovas.

Dirbdama nuotoliniu būdu susidūriau ne tik su kliūtimis, bet įgijau ir naudingos patirties. Svarbu buvo apgalvoti, kokias naudosiu mokymo priemones, darbo būdus, nes išlaikyti vaikų dėmesį, ypač tų, kurie turi elgesio, emocijų ir dėmesio sutrikimų, – uždavinys ne iš lengvųjų. Glaudžiai ir nuoširdžiai bendradarbiauju su tėvais, kurie mokosi kartu su savo vaikais ,,už ekrano“, padeda atlikti skirtas užduotis. Naujos logopedinės pagalbos formos dėka bendravimas su vaikais tapo dar artimesnis. Prisijungę Zoom programoje, jie energingai skuba pasakoti savo ,,nuotykius“, atneša ne tik žaislus, bet ir naminius gyvūnėlius, supažindina su kitais šeimos nariais.

Ir nors mokslo metai jau skaičiuoja paskutines savaites, dienas, man karantinas buvo puikus laikas išnaudoti kitokius – virtualius informacijos lobynus. Bet svarbiausia, tikiu, rastas raktelis į vaiko širdį.

Logopedė Rasa Kleponienė

Pasidalinkite šia naujiena

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email
Share on twitter