Gegužės 19 d. istorijos mokytoja Dalia Adžgauskienė, muzikos mokytoja Neringa Valvonienė ir lietuvių kalbos mokytoja Renata Balčiūnienė II g klasėje vedė integruotą istorijos–muzikos-literatūros pamoką „Partizanų kūryba istorijos vingiuose“. Pamokos tikslas – ugdyti ne tik mokinių dalykines, bet ir bendrąsias kompetencijas. Remdamiesi mokytojų pateikta vaizdo bei kita medžiaga ir filmu, mokiniai turėjo teisingai nurodyti 2-3 partizaninės kovos priežastis ir suformuluoti 2-3 priežastis, kodėl kūryba padeda žmogui išgyventi sudėtingomis istorinėmis sąlygomis.
Pirmoje pamokos dalyje mokytoja D. Adžgauskienė supažindino mokinius su istorinėmis aplinkybėmis, sąlygojusiomis partizaninį karą prieš SSRS 1944-1953 m., akcentavo kovos už laisvę prasmę sudėtingomis istorinėmis Lietuvai aplinkybėmis, kai Sovietų okupacija stengėsi palaužti fizinį ir dvasinį tautos pasipriešinimą. Stebėdami vaizdo siužetą, mokiniai turėjo įvardyti partizaninio karo priežastis ir reikšmę. Tėvynė partizanams buvo tėvų namai, savas kaimas, kaimynai, kovos draugai, todėl nenuostabu, kad tokiomis aplinkybėmis kiekvienas buvo pasiryžęs pasiaukoti dėl tautos ir artimųjų laisvės.
Tokiomis dramatiškomis istorinėmis sąlygomis kovotojų už laisvę dvasią stiprino ir palaikė kūryba, tad mokytoja N. Valvonienė pristatė partizanų dainų įvairovę, tipus, jų būdingus požymius, paaiškino, kaip kito partizanų dainų repertuaras, kodėl jos tapo išskirtiniu lietuvių folkloro ir kultūrinės istorijos reiškiniu ir akcentavo, kad lietuvių partizanų dainų vertė išauga ne vien kaip išlikęs istorijos artefaktas, bet ir tampa laisvės dvasios simboliu, kuris vienija ir stiprina.
Ryški partizanų kūrybos dalis – poezija, dienoraščiai, liudijantys istorinio laikmečio realijas, dramatišką žmogaus būtį gyvenimo ir mirties akistatoje. Apie tai kalbėjo mokytoja R. Balčiūnienė, pristačiusi partizanų L. Baliukevičiaus-Dzūko ,,Dienoraštį“ ir poeto, partizano B. Krivicko poeziją. Mokytoja kalbėjo apie kūrybos prasmę ir reikšmę tokiomis tragiškomis sąlygomis, aptarė, ką atsidūrusiam ribinėse situacijose žmogui suteikia kūryba.
Baigiantis pamokai, mokiniams buvo sudaryta galimybė reflektuoti, apmąstyti, kaip sekėsi darbas, kodėl tokia tarpdalykinė integracija naudinga ir kaip bus galima panaudoti gautas žinias. Taip pat mokiniai gavo trijų dalių namų darbą, kurį atlikę įtvirtino pamokoje įgytas žinias.
Integruotoje pamokoje mokiniai gavo daug tikslingai atrinktos apibendrintos medžiagos apie partizanų kūrybos išskirtinumą, jos raiškos formas, kūrybos galią ir panoraminį istorinio šios kūrybos konteksto vaizdą. Neabejotinai, mokiniai galės sužinotus dalykus panaudoti kaip argumentus literatūros pamokose rašydami rašinius, istorijos pamokose – analizuodami lietuvių rezistencinės kovos peripetijas, muzikos pamokose – aptardami dainos žanrų įvairovę.
Mokytojos Dalia Adžgauskienė, Neringa Valvonienė, Renata Balčiūnienė