20220411_092739

Biologijos ir fizikos užsiėmimai STEAM atviros prieigos centre

  Balandžio 11 dieną Butrimonių gimnazijos II g klasės mokiniai, lydimi biologijos mokytojos Vilmos Mielaikienės ir fizikos mokytojos Jolitos Mensevičienės, lankėsi Alytaus STEAM atviros prieigos centre.

  Biologijos ir chemijos laboratorijoje mokiniai atliko praktinį darbą ,,Mielių lenktynės“. Užsiėmimo tikslas: nustatyti temperatūros ir išskiriamo anglies dioksido kiekio sąryšį bei nustatyti mielių augimui ir dauginimuisi tinkamiausią temperatūrą ir substratą. Mokiniai ruošė tos pačios koncentracijos skirtingų temperatūrų tirpalus. Naudodami temperatūros matavimo jutiklį išmatavo tirpalų temperatūrą bei naudodami anglies dioksido jutiklį išmatavo mielių ląstelių išskiriamo anglies dioksido kiekį esant skirtingomis temperatūromis ir skirtingiems substratams. Taip pat atliko vidurkio ir pokyčio skaičiavimus, nustatė ir palygino mielių ląstelių kvėpavimo intensyvumo priklausomybę nuo temperatūros ir nuo substrato. Vėliau parinko tinkamiausią substratą uodų gaudyklei. Tyrimo metu gautus duomenis pavaizdavo grafiškai, analizavo rezultatus ir pateikė išvadas.

  Fizikos ir inžinerijos laboratorijoje mokiniai atliko praktinį darbą „Pažvelk atidžiau į žvaigždėtą dangų“. Užsiėmimo tikslas: susipažinti su tyrimų metodu ir nustatyti, kokie cheminiai elementai sudaro naktiniame danguje teleskopu stebimas žvaigždes. Mokiniai spektroskopu nustatė įkaitusio kietojo kūno ir medžiagos plazmos emisijos spektrų rūšis, naudojantis gautomis dispersijos kreivėmis nustatė, kokių cheminių elementų daugiausia aptinkama duotų žvaigždžių ir Saulės spektruose. Atlikę tyrimą, mokiniai suprato šviesos spektrų prigimtį, savybes ir požymius, gebėjo atpažinti emisijos spektrą, šviesos šaltinio medžiagos cheminę sudėtį.

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose ir 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“ veiklos.