1 (4)

Užsiėmimas su robotais Alytaus kolegijos STEAM centre

  Butrimonių gimnazijoje mokiniams suteikiama galimybė lankyti Alytaus kolegijos Jaunųjų informatikų akademijos būrelius ir mokytis programuoti. Vyresnieji mokiniai mokosi C++ kalbą, o mažieji pirmuosius žingsnius programavimo link žengia mokydamiesi su Scratch. Norėdami pritaikyti žinias praktiškai ir išbandyti naujas veiklas, nusprendėme nuvykti į Alytaus kolegijos STEAM centrą.

  Birželio 6 dieną NVŠ Jaunųjų informatikų akademijos „Masyvų algoritmai ir programų rašymas C++ kalba (II kursas)“ būrelio mokiniai lankėsi Alytaus kolegijos STEAM centre. Čia jų laukė užsiėmimas su robotais. Šį kartą mokiniai turėjo atlikti užduotis įmontuodami į robotus sensorius. Sukonstravus robotus reikėjo juos užprogramuoti, kad robotai važiuotų sekdami juodą liniją. Kita užduotis, kurią atliko mokiniai, buvo robotui privažiavus prie kliūties, tą kliūtį užkabinti ir nuvilkti į tam tikrą vietą. Įveikus šią užduotį teko programuoti robotus, kad jie šią užduotį atliktų keletą kartų, paimdami kliūtis iš skirtingų vietų. Mokiniams teko gerai pagalvoti, paskaičiuojant ratų apsisukimus, sukuriant programą, ir atlikti ne vieną bandymą, kad robotas paklustų ir atliktų reikiamą veiksmą. Šiai užduočiai atlikti reikėjo nemažai laiko ir kantrybės, kurios daugiausia turėjo Tomas ir Nojus. Vaikinai buvo atkaklūs ir robotai jiems pakluso.

  Užsiėmimo pabaigoje mokiniai nusprendė surengti robotų kovas. Robotus paruošus kovai ir įkėlus sukurtas programas, prasidėjo kovos. Robotai kovėsi poromis. Laimėjo tas robotas, kuris priešininką išstūmė iš aikštelės ribų. Vėliau varžėsi laimėtojai: krito detalės, buvo daug emocijų, bet nugalėjo draugystė.

Informacinių technologijų mokytoja Jonė Poliakienė