Patyriminis mokymas – tai turbūt seniausia edukacijos forma. Tai mokymasis veikloje. Praktinis patyrimas yra vienas geriausių mokymosi būdų.
Su II g klasės mokiniais birželio mėnesį vykdėme aplinkosauginius projektus apie oro, vandens, dirvožemio taršą. Mokiniai buvo suskirstyti į tris grupes ir turėjo surinkti teorinę medžiagą apie taršą bei atlikti įvairius tyrimus, apklausas. Kiekviena grupė turėjo skirtingą temą.
Pirma mokinių grupė įvairiose gyvenamose vietose fotografavo ant medžių augančias kerpes. Pagal jas nustatė oro užterštumo lygį sieros dioksidu, informaciją pateikė lentelėje, skaidrėse ir suformulavo išvadas. Antra mokinių grupė tyrė vandens taršą: domėjosi ir aprašė vandens taršos šaltinius, priemones taršai sumažinti, atliko apklausą. Apklausoje, kurioje buvo pateikta 13 klausimų susijusių su vandens taupymu, 11 klausimų – su buityje užteršto vandens pašalinimu, dalyvavo 27 mokyklos mokiniai, jų tėvai. Buvo analizuojama skalbimo, indų plovimo, maudymosi būdas, vandentiekio ir šulinio vandens naudojimo galimybės, lietaus vandens surinkimas ir panaudojimas. Pagal gautus duomenis mokiniai sudarė stulpelines diagramas ir pateikė išvadas.
Atlikdami šiuos darbus mokiniai suprato, kad kiekvienas iš mūsų prisideda prie aplinkos taršos ir turi jausti atsakomybę už savo elgesį gamtoje bei ieškoti ekologinių problemų sprendimo būdų.
Chemijos mokytoja Aida Raubūnienė