Spalio 18 dieną Švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras ir Vilniaus universiteto Botanikos sodas surengė VI tarptautinę konferenciją „Edukacinės erdvės ir ugdymo procesas“. Svarbiausias renginio akcentas – 2018 metų Geriausiai tvarkomų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso nugalėtojų apdovanojimas.
Konferencijoje dalyvavo pranešėjai iš mokyklų, Lietuvos bei užsienio ekspertai, buvo pristatyta edukacinių erdvių kūrimo ugdymo įstaigose patirtis ir propaguojamos vertybės, galimos jungtys su įvairiais edukacijos lygmenimis bei kontekstais. Konkurso mokykloms-nugalėtojoms buvo įteiktos atminimo lentos „2018 metų geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso nugalėtojas“, Švietimo ir mokslo ministrės padėkos raštai. Butrimonių gimnazija tarp geriausiai įvertintų mokyklų jau ketvirtą kartą iš eilės, šį kartą – A kategorijoje, kurioje dalyvauja mokyklos, bent kartą patekusios į geriausiųjų dešimtuką.
Dar prieš tarptautinę konferenciją geriausiai savo erdves kuriančioms ir tvarkančioms įstaigoms Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras rugsėjo 17–22 d. organizavo kelionę-mokymus „Edukacinių erdvių ir gamtos ekspozicijų mokyklų aplinkoje kūrimas remiantis Čekijos ir Vokietijos visuomenės švietimo institucijų ir viešųjų edukacinių erdvių kūrimo ir naudojimo patirtimi“. Jų metu konkurso laimėtojai džiaugėsi galimybe pasisemti naujų žaliųjų edukacinių erdvių ir gamtos ekspozicijų mokyklų aplinkoje kūrimo idėjų, konsultavosi ir diskutavo su Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus metodininkais, geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso vertinimo komisijos nariais, aptarė žaliųjų edukacinių erdvių perspektyvas Lietuvoje, dalijosi savo patirtimi ir planais su kolegomis.
Butrimonių gimnazija džiaugiasi, kad šis konkursas ne tik paskatino kurti edukacines erdves, tačiau padėjo mokyklų bendruomenei suprasti edukacinių erdvių esmę, jų naudojimo ugdymo procese ypatumus, sistemingai jas planuoti ir kurti. Mokyklos aplinka palaipsniui tampa atversta spalvinga daugiadiscipline pažinimo knyga, kurią skaito visa mokyklos, vietos bendruomenė ir nuolat čia užklystantys svečiai.