Test tubes in a laboratory

Edukaciniai biologijos, fizikos bei chemijos užsiėmimai

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“

  Spalio 14 d. I-II g klasės mokiniai dalyvavo Kauno VII forto gamtos ir tiksliųjų mokslų mokyklos edukacinėse patyriminio ugdymo(si)  veiklose: ,,Kraujas – gyvybės tėkmė“ ir ,,Fotosintezė“.

  Edukacinėje pamokoje ,,Kraujas – gyvybės tėkmė“  moksleiviai susipažino su ypatingos svarbos cirkuliuojančiu organizmo jungiamuoju audiniu – krauju. Jaunieji tyrėjai programos metu pažino kraujo kilmę, jo sandarą, sužinojo, kokios svarbiausios kraujo atliekamos funkcijos bei pamatė, kuo žmogaus kraujas savo sandara skiriasi nuo kupranugario ar vištos kraujo. Gimnazistai savo rankose laikė ir iš arčiau apžiūrėjo 200 tūkst. kartų padidintą eritrocitą! VII forto edukacinėje laboratorijoje mokiniai susipažino su nepakeičiamu mikropasaulio tyrinėtojo prietaisu – mikroskopu, pažino jo sudedamąsias dalis ir veikimo principus. Naudodamiesi šiuo prietaisu, jie pažvelgė į kraują mikroskopiniu lygiu – tai padėjo lengviau suprasti juos supantį pasaulį.

  Edukacinės pamokos ,,Fotosintezė“ metu mokiniai susipažino su kvantinės fizikos ir biochemijos pradmenimis: su fotoefekto reiškiniu, keletu optikos ir elektrostatikos dėsnių bei patikrino, kaip metalus gali paveikti regimosios ir ultravioletinės šviesos spinduliai. Susipažinę su fotoefekto reiškiniu, mokiniai nagrinėjo didžiausią jo naudą – fotosintezės procesą arba, paprasčiau, deguonies gamybą gamtoje: išsiaiškino, kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti organizmai, kad galėtų gaminti deguonį, taip pat sužinojo, kokios reakcijos vyksta fotosintezės metu ir kokių sąlygų reikia šiam procesui vykti. Programos metu įgytas žinias mokiniai užtvirtino atlikdami tiriamąjį darbą: stebėjo, kaip vyksta ir nuo kokių sąlygų priklauso fotosintezės efektyvumas.

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.