Į pagalbą mokytojui: „Šiuolaikinės pamokos vadyba“ (4)

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“

  Birželio 10 d. gimnazijos pedagogams vyko ilgalaikės 40 val. mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programos ,,Šiuolaikinės pamokos vadyba“ baigiamasis mokymų užsiėmimas. Mokytojai nuotoliniu būdu dalyvavo mokymuose, kurie vyko Zoom vaizdo konferencijų ir pokalbių platformoje. Mokymus vedė Olivija Saranienė, NMVA vadovaujančioji išorės vertintoja.

  Šį kartą mokymai buvo orientuoti į ugdymo turinio vertinimą, įsivertinimą ugdant kompetencijas ir atitiktį pamokos uždaviniui. Įsivertinimas įtraukia mokinius į aktyvų ir kritinį savo darbo analizavimą kartu su mokytoju individualiai arba grupinių diskusijų forma. Tarpusavio vertinimas naudingas, nes susitelkiama į mokinių vienas kito darbo kritinį analizavimą.

  Mokytojai dirbo grupėse, savo įžvalgomis dalijosi ekrane, pristatė visiems dalyviams vieną dalyko pamoką. Buvo akcentuota formuojamojo vertinimo reikšmė rezultatams gerinti ir pamokos kokybei garantuoti. Svarbus ugdymo veiklos planavimo ir refleksijos orientavimas ne tik į rezultatą, bet ir dėmesio skyrimas procesui: pokalbiams apie tai, kaip mąstome, veikiame, kas mūsų veiklą daro veiksmingą, kas ne, kaip mąstydami, veikdami daugiau išmokstame, suprantame. Refleksija, įsivertinimas neturėtų būti formalios veiklos. Jos turėtų atlikti savo tikrąją paskirtį – padėti mokytis.