20220204_081952

Informacinių technologijų veiklos gimnazijoje

  Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“

Informacinių technologijų panaudojimas tampa milžiniškos konkurencijos sritimi, kuri atveria kelius gabiems IT specialistams padaryti stulbinančią karjerą, tad svarbu mokinius nukreipti tinkama linkme, skatinti tobulinti savo gebėjimus, ne tik naudojant šiuolaikines technologijas pramogai, bet ir mokytis jas tobulinti programuojant, kuriant inovatyvias idėjas. Juk ne be reikalo sakoma, kad „Mokinys – ne indas, kurį reikia pripildyti, o fakelas, kurį reikia uždegti“.

  Butrimonių gimnazijoje sudaromos sąlygos susipažinti su informacinėmis technologijomis jau pradinėse klasėse. Mokiniams siūlomi būreliai, moduliai bei NVŠ veiklos. Užsiėmimų metu mokiniai išbando įvairias veiklas. Mažieji kuria animuotus piešinius, mokosi valdyti virtualius robotus, programuoja Scratch programoje bei susipažįsta su microbitais.

  Penktokai šiais mokslo metais išbando jėgas iš Kokybės krepšelio gautais Lego Mindstorm EV3 robotukais. Nors gavome tik tris rinkinius, vis tiek labai džiaugiamės galėdami susipažinti su robotų konstravimu ir programavimu. Vyresni mokiniai turi galimybę lankyti NVŠ būrelį ir mokytis programuoti C++ kalba. Užsiėmimų metu ugdomas mokinių kūrybiškumas, savarankiškumas, mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe.

  Penktokai su informacinėmis technologijomis draugauja nuo 2 klasės, jie smalsūs, imlūs naujovėms, todėl būtent jiems buvo patikėta dirbti su Lego Mindstorm EV3 robotais. Pasirinkti šiuos robotus paskatino tai, kad tai lengvai suprantamas pradžiamokslis į robotikos mokslą, technologijų, inžinerijos ir matematikos dalykus, problemų sprendimo metodo taikymas realioje aplinkoje bei mokomasi ieškoti sprendimų lavinant bendravimo ir komandinio darbo įgūdžius. Dirbti su robotukais mokiniams patinka, nors dirbame tik nuo rudens, jau gerai sekasi konstruoti robotus, kiek sunkiau – juos valdyti programuojant. Su mokiniais surengėme robotų varžybas, šiuo metu mokomės įveikti labirintą. Penktokai jau išbandė darbą ir su 3D spausdintuvu (už jį esame dėkingi buvusiam abiturientui Mantui Makulavičiui).

  Labai džiugu, kad mokiniai aktyviai dalyvauja informacinių technologijų konkursuose: respublikiniuose skaitmeninio piešinio konkurse-parodoje „Mano vasaros pasaka“ ir „Šv. Kalėdų stebuklas 2021“, mokykloje organizuoto šiurpiausiai gražiausio kompiuterinio „Helovino“ piešinio konkurse. Net 94 gimnazijos mokiniai dalyvavo respublikiniame informacinių technologijų konkurse „Bebras“. Džiugu, kad trys II- III g klasės mokiniai vasario 5 dieną varžysis II „Bebro“ etape. 23 mokiniai dalyvavo respublikiniame „Žiemos fantazijos 2021“ konkurse, taip pat dalyvavome respublikiniuose informacinių technologijų konkursuose „Kompiuterinė Kalėdų pasaka2021“ bei „Piešinys – matematikos uždavinys“.

  Tikiu, kad aktyviai dirbdami uždegsime mokinių norą tobulėti renkantis informacinių technologijų sričių studijas.

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose veiklos.

   Informacinių technologijų mokytoja metodininkė Jonė Poliakienė