DSCF2396

Integruota fizinio ugdymo ir fizikos pamoka „Mechaninė energija fizinio ugdymo pamokoje“

  Kintant ugdymo tikslams, technologijoms, aplinkai, patyriminis ugdymas ir tiriamoji veikla leidžia ugdymo procesą ir kasdienę praktinę veiklą susieti su mokymu ir mokymusi, analizuoti konkrečias mokymosi situacijas, įsitikinti taikomų mokymo metodų veiksmingumu. Šiuolaikinis mokinys turi būti mokomas spręsti gyvenimiškas problemas, ugdytis šiuolaikiniam gyvenimui aktualias kompetencijas, todėl mokymasis vyksta tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant ir išrandant, kuriant, bendraujant.

  Balandžio mėn. 14 d. 8 klasės mokiniai dalyvavo integruotoje fizinio ugdymo ir fizikos pamokoje „Mechaninė energija fizinio ugdymo pamokoje“. Pamokos tikslas buvo išsiaiškinti, kiek mechaninės kūno energijos sunaudojama atliekant įvairius sporto pratimus. Pristačius ir aptarus pamokos uždavinius, mokiniai suprato, jog sporto salėje atliks dvi sportines užduotis, jų rezultatus užrašys pateiktoje lentelėje ir apskaičiuos organizmo prarastą potencinę ir kinetinę energijas.

  Vadovaujami fizinio ugdymo mokytojo Arūno Simonaičio, mokiniai sporto salėje atliko pratimus – šoko į tolį iš vietos ir dalyvavo šaudykliniame bėgime 3 po 10 m nušoktą atstumą ir bėgimo laiką mokiniai surašė į pateiktas lenteles. Grįžę į fizikos kabinetą, padedami fizikos mokytojos Jolitos Mensevičienės, skaičiavo fizinio krūvio metu organizmo sunaudotą potencinę ir kinetinę energijas, bendrą mechaninę energiją. Pamokos pabaigoje energijos matavimo vienetus – džaulius pavertė kilokalorijomis ir diskutavo, kokius maisto produktus suvalgius galima atgauti prarastą energiją.

  Aštuntokams pamoka patiko, jie buvo maloniai nustebę, kaip nesudėtingai apskaičiuojama mechaninė energija, reikalinga  sportuojant. 

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.