Integruota pamoka „Žmogaus ekologija. Oro tarša“

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“

  Birželio 18 dieną II g klasės mokiniams vyko integruota biologijos, rusų kalbos ir informacinių technologijų pamoka „Žmogaus ekologija. Oro tarša“. Šios pamokos tikslas supažindinti mokinius su oro taršos problemomis ir jų sprendimo būdais. Visiems juk svarbu, kokiame pasaulyje mes gyvename ir kokią Žemę paliksime ateinančioms kartoms.

  Mokiniai privalėjo atlikti praktinį darbą, kurio tikslas nustatyti ir įvertinti savo gyvenamosios vietos oro užterštumą. Kerpės – puikus oro užterštumo termometras (bioindikatorius), todėl mokiniai ieškojo kerpių ir pagal jas nustatinėjo savo vietovės užterštumą. Jei oras užterštas, auga tik tam tikros kerpių rūšys. Savo atlikto praktinio darbo rezultatus mokiniai sudėjo į MS PowerPoint programos skaidres ir pristatė pamokos metu. Išsiaiškinta, kad dauguma mūsų gyvena gana švarioje aplinkoje ir kvėpuoja mažai užterštu oru.

  Į pasaulio užterštumo problemas mokiniai gilinosi žiūrėdami filmuką rusų kalba „Kак люди уничтожают планету Земля…“ („ Kaip žmonės naikina Žemės planetą…“). Pažiūrėję filmuką ir įvardinę pagrindinius užterštumo šaltinius bei užterštumo mažinimo būdus, supratome, kad negalime likti abejingi ir turime prisidėti prie oro užterštumo mažinimo. Kaskart įjungdami šviesą, atsukdami čiaupą, be saiko pirkdami ir vartodami, pagalvotume apie savo veiksmų padarinius gamtai. Galiausiai mokinių laukė iššūkis Kahoot žaidimas rusų kalba „Влияние атмосферных загрязнений на здоровье населения“(„Oro užterštumo įtaka žmonių sveikatai“). Lengva tikrai nebuvo. Teisingiausiai ir greičiausiai į Kahoot žaidimo klausimus atsakė Orintas, Aistis ir Lukas.

  Mokiniai pamokos metu tobulino biologijos, rusų kalbos ir informacinių technologijų dalykines, bendrąsias (mokėjimo mokytis), socialines (atsakomybę už darbo rezultatus) kompetencijas.

  Įgyvendintos  ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.

Pasidalinkite šia naujiena

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email
Share on twitter