2021-06-01

Literatūros mokomės tyrinėdami: rašytojo Romain Gary legenda

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“

  Birželio pradžioje lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Renata Balčiūnienė vedė pamoką 8 klasėje ,,Romain Gary: legendos vertas gyvenimas ir asmenybė“. Pamokos tikslas – dalykinių ir bendrųjų kompetencijų mokėjimo mokytis, socialinės, komunikavimo, pažinimo – ugdymas(is).

  Pamokos uždavinys orientuotas į mokinių savivaldų patyriminį mokymąsi: naudodamiesi įvairiais šaltiniais ir dirbdami grupėse, mokiniai turėjo atlikti tiriamąjį darbą – kūrybiškai pristatyti rašytoją nurodytais aspektais parengdami pagal pateiktus reikalavimus 3-4 skaidres ir užpildyti pateiktą lentelę. Ši literatūros pamoka buvo mažo pamokų ciklo baigiamoji dalis – tiriamąjį darbą mokiniai atliko baigę nagrinėti rašytojo romano ištraukas.

  Mokiniams iš anksto buvo pateiktos tiriamojo darbo grupėmis temos, užduotis, nukreipiamieji klausimai ir aiškūs vertinimo kriterijai, o per apibendrinimo pamoką mokiniai grupinius savo darbus pristatė. Taip pat buvo pateikta ir individuali užduotis – užpildyti lentelę. Aktyviai klausydamiesi grupių tiriamųjų darbų pristatymų, mokiniai turėjo įrašyti lentelėje reikiamus teiginius, susijusius su rašytojo asmenybe, biografija, kūryba. Tokia užduotis skirta įtvirtinti medžiagą ir pasirengti įsivertinimui, refleksijai.

  Pamokos pabaigoje įvyko refleksija pagal pateiktą klausimyną: mokiniai nurodė pamokos uždavinio įgyvendinimo kiekybines ir kokybines vertes, kritiškai išsakė savo pastebėjimus apie bendraklasių parengtus tiriamuosius darbus bei įsivertino savuosius, nurodė pateiktos medžiagos įvairovės skirtumus, pasidžiaugė sėkme bendradabiaujant bei įgyvendinant iškeltą grupei uždavinį, taip pat praplėstu kultūriniu akiračiu ir galimybe rinktis mokymosi strategijas.

  Kai kurių literatūros aspektų mokymas skiriant tiriamąjį darbą mokiniams yra įdomus, motyvuoja, nes mokiniai vienaip ar kitaip patiria sėkmę, mokosi vertinti ir įsivertinti, o tai neabejotinai mokiniui naudinga, nes jį augina, lavina kritinio mąstymo, savivaldaus patyriminio mokymosi įgūdžius ir ugdo bendrąsias kompetencijas.

  Įgyvendintos  ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.

  Mokytoja Renata Balčiūnienė