Pirmokų išvyka prie piliakalnio

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“

  Socialinio ir gamtamokslinio ugdymo paskirtis – stebint gamtą pastebėti jos įvairovę, padėti įgyti žinojimą, padedantį suprasti, koks ryšys tarp žmonių ir gamtos, išsiugdyti gebėjimus, kurių reikia pažįstant pasaulį, jį tiriant.

  Gegužės 25 dieną 1 klasės mokiniams prie Gerulių piliakalnio ir Verknės upės vyko integruota pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų patyriminio ugdymo pamoka, kurią vedė mokytoja Sigita Žvinakienė, jai talkino mokytojos padėjėja Liusė Gecevičienė. Su pirmokais buvo aptartas pamokos uždavinys, darbo forma ir lūkesčiai.

  Pamokos pradžioje mokytoja paaiškino, kad piliakalniai – tai natūraliai susiformavusios kalvos bei krantų iškyšuliai, su žmogaus rankomis įrengtais gynybiniais įtvirtinimais. Atkreipė dėmesį, kad Gerulių piliakalnį iš šiaurės, vakarų ir pietų juosia upelių slėniai, rytinėje pusėje yra laukas, kalva apaugusi medžiais ir krūmais. Prieš pusantro tūkstančio metų, siekdama apsiginti nuo priešų ir apsaugoti savo turtą, viena iš jotvingių genties bendruomenių dviejų upelių santakos slėnyje pasistatė čia medinę pilį. Jai pasirinkta pačios gamtos gerai apsaugota vieta. Vaikai pastebėjo, kad šlaitai statūs, mokytoja patikslino – vietomis siekia 8-11 m aukščio. Stebėdami gamtos vaizdus mokiniai tyrinėjo šiltų ir šaltų spalvų poveikį išgaunant erdvę: bandė spalvomis perteikti erdvę ir suprato – arti esančios spalvos atrodo šiltos, toldamos šaltėja.

  Verknės upė žavėjo vaizdais – pirmokai apibūdino upės vandens tėkmės sraunumą, bandė atspėti vandens temperatūrą, įvardino 2-3 pakrantėse augančius medžius.

  Grįžtant į mokyklą vyko refleksija: mokiniai džiaugsmingai išsakė savo įspūdžius apie kelionę, įvardino, ką sužinojo, patyrė, pamatė.

  Pradinių klasių mokytoja S. Žvinakienė

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose ir 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“ veiklos.

 

Pasidalinkite šia naujiena

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email
Share on twitter