IMG_20220414_115403

Tyrimu grįstas skaitymas

  Skaitymas – viena iš pagrindinių priemonių, kuomet mokomės ne tik patys skaitydami, bet ir dalydamiesi su kitais tuo, ką sužinojome, išmokome, patyrėme, supratome. Jis vertingas ne tik mokymuisi, bet ir visokeriopam asmenybės augimui. Kita vertus, skaitydami grožinius tekstus mokomės atpažinti kultūros ženklus, gilesnes prasmes, pastebime meninės raiškos priemones.

  Ruošdamiesi NMPP, aštuntos klasės mokiniai, pakartoję teorines žinias apie meninės raiškos priemones, ėmėsi praktinių užduočių: balandžio 14 d. lankėsi gimnazijos bibliotekoje ir iš pasirinktų grožinių kūrinių išrašė ir įvardino numatytą kiekį įvairių meninės raiškos priemonių pavyzdžių.

  Aštuntokai savo darbui bibliotekoje galėjo rinktis grožinės literatūros knygas bei darbo pobūdį – savivaldų darbą arba dirbti porose. Esant reikalui, konsultavosi su bendraklasiais ir mokytoja – klausimų, savaime suprantama, kilo nemažai – juk buvo pasirinkti patys įvairiausi literatūros kūrėjų darbai nuo užsienio autorių, lietuvių klasikos iki šiuolaikinių rašytojų kūrybos.

  Darbas vyko sklandžiai, tad laikas praėjo nepastebimai greitai – patys mokiniai stebėjosi, kaip taip greitai baigėsi pamoka. Likus keletui minučių iki skambučio, mokiniai dalinosi savo sėkmėmis ir rūpesčiais: įvardino, kokių raiškos priemonių pavyko surasti daugiausia, kokių išvis pasigedo, kokias įvardinti buvo sudėtinga. Buvo tokių mokinių, kuriems pavyko surasti gana nemažai pačių įvairiausių teksto figūrų, bet pasitaikė atvejų, kai buvo surastos ir įvardintos vos 1-2 raiškos priemonės. Žinoma, tai žinių, įgūdžių bei praktikos dalykai. Vis dėlto pamoka nepaliko abejingų – mokiniai noriai dalinosi savo surastais pavyzdžiais, sėkmėmis. Akivaizdu, kad patyriminio ugdymo pamokos kelia mokinių motyvaciją mokytis bei padeda įgyti socialinių įgūdžių veikiant kitose erdvėse.

  Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose ir 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“ veiklos.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Irena Šimanskienė

Pasidalinkite šia naujiena

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email
Share on twitter