Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“
Ruduo – itin gražus, spalvingas ir turtingas metas, kai gamtoje galima ne tik žaisti, dūkti, džiaugtis, bet ir stebėti, tyrinėti, pažinti ir mokytis. Spalio 15 d. Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus pradinių klasių mokiniai ir jų mokytojos išsiruošė į patyriminį rudens žygį.
Išvyka turėjo aiškų tikslą, maršrutą ir užduotis. Buvo tikėtasi, kad įveikę tam tikrą maršruto dalį, atidžiai klausydami mokytojų ir vaikų pasakojimų, stebėdami gyvūnus ir augalus bei dirbdami grupėmis mokiniai atliks kompleksinio patyriminio ugdymo užduotis.
Iš mokyklos kiemo pirmiausiai žygeiviai patraukė piliakalnio link. Pakeliui į prieplauką vaikai klausėsi paukščių balsų, upelio čiurlenimo bei lapų čežėjimo garsų. Piliakalnio papėdėje skirstė toje aplinkoje augančius augalus į 3 grupes: medžius, krūmus ir žoles. Prie Nečiuikų šaltinio vaikai prisiminė ir pakartojo Lietuvos ir šios vietovės naudingąsias iškasenas. Atlikę užduotis žingsniavome į Šilelio mišką. Eidami takeliu keliautojai turėjo stebėti lapuočius ir spygliuočius medžius, nustatyti jų skirtumus ir panašumus bei įvardyti šio miško rūšį.
Kitas rudeninio žygio sustojimas buvo miško aikštelė. Čia ketvirtokai turėjo pristatyti informaciją apie savo pasirinktus medžius: ąžuolą, beržą, liepą, pušį, eglę. Nukeliavus 500 metrų, vaikų laukė kūrybinė užduotis: naudodamiesi gauta informacija ir turimomis žiniomis vaikai iš gamtinės medžiagos grupėse turėjo sukomponuoti paveikslėlį. Įvertinę ir pasidžiaugę vieni kitų darbais, papietavę, pažaidę judriuosius žaidimus, patraukėme mokyklos link. Pakeliui namo išgirdome kėkštų keliamą triukšmą, pastebėjome besirangantį žaltį, didelius skruzdėlynus ir žiemoti besiruošiančias skruzdėles.
Šio žygio metu vaikai ne tik išgirdo, pamatė, patyrė, sužinojo, bet ir praktiškai atliko užduotis, lavino ištvermę, fizines galias ir bendravimo įgūdžius.
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.
Daiva Abramavičienė, pradinių klasių mokytoja ir Daiva Bartkevičienė, pradinių klasių vyresn. mokytoja